ای کاش از اول کتابهای شیعه را خوانده بودم

دیشب یکی از دوستان تعریف می کرد : « سیدی از همکاران ما در اثر تبلیغات وهابی ها که از برخی شبکه های ماهواره ای و برخی کتاب های آنها انجام می شد ، بتدریج نسبت به بوسیدن ضریح ائمه و برخی آداب و مستحبات تشیع بد دل شده و برخی از آداب تشیع را بکلی ترک نموده بود خودش می گفت: « کتاب های زیادی از وهابیون را مطالعه نموده ، کاملا با تشیع تضاد جدی پیدا کردم ، العیاذ با... قرائت قرآن برای اموات ، فاتحه خوانی برای آن ها ، مجالس روضه ، بوسیدن ضریح ائمه و بسیاری آداب دیگر را کفر و از مظاهر شرک می دانستم و نسبت به مذهب شیعه واقعا مخالف شدم ، مدتی به همین منوال گذشت تا اینکه یکروز با خودم گفتم:« تو که این همه از کتب وهابیت را خوانده ای چرا برای یکبار هم که شده یک کتاب از کتب تشیع را مطالعه نکرده ای !».دیدم واقعا حرف و اندیشه درستی است ، انسان باید منصف باشد ، در کنار عقاید وهابیت عقاید شیعه را هم بخواند و سپس قضاوت کند چرا که قرآن کریم می فرماید : « فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ» (1)


این بود که شروع به مطالعه کتاب های شیعه کردم و بتدریج به عقاید و نظرات آنها در باب زیارت اهل قبور و ... بیشتر آشنا شدم. حتی کتب اهل سنت را نیز مطالعه نمودم و عقاید وهابی را حتی مخالف با عقاید اهل سنت یافتم،لذا هرچه بیشتر مطالعه کردم دیدم که حق صد در صد با شیعه است و وهابیت فرقه ای مزور و خارج از اسلام است که تنها به قشر و پوسته اسلام بسنده کرده و حتی به این نتیجه رسیدم که وهابیون کافر و نجس اند.


نگارنده : « همه بد بختی ما بخاطر عدم آشنایی مان با مکتب انسان ساز اسلام و مذهب حقه جعفری است». آری از ماست که بر ماست. کلاه خود را قاضی کنیم ، براستی چند در صد از ماها کتاب های دکتر تیجانی یا کتاب شبهای پیشاور یا کتاب حرف های شنیدنی را خوانده ایم».


پی نوشت :


1) الزمر ، 17 و 18 : پس بشارت ده به بندگانی که به سخن گوش فرامى‏دهند و بهترين آن را پيروى مى‏كنند اينانند كه خدايشان راه نموده و اينانند همان خردمندان

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا